A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Городенківської міської ради

Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Дата: 26.12.2022 14:14
Кількість переглядів: 18

Звіт про роботу                                                                                            КУ « Центру професійного розвитку педагогічних працівників» Городенківської міської ради

    

       Основними завданнями комунальної установи Городенківської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» у 2022 році було надання професійної допомоги педагогам та закладам освіти. Ця діяльність спрямовувалась на розв’язання професійних труднощів, удосконалення організації роботи, психологічну підтримку та консультування.

       У 2021 році КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» уклала меморандум про співпрацю з Івано-Франківським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти. Це дає можливість активно залучатись до проведення семінарів, тренінгів, конференцій, вебінарів та інших заходів, спонукає і розширює професійні можливості  працівнику нашої установи  у пошуку та утвердженню   таких форм роботи з підвищення кваліфікації педагогів, щоб максимально можна було врахувати їх запити і потреби та наблизити надання освітніх послуг до вчителя,  консультуватися із проблем сучасного розвитку освіти, організації освітнього процесу, забезпечення якості освіти у закладах освіти; здійснення інформаційного забезпечення педагогів із питань формування та підтримки  культури якості освіти, що базується на прозорості, інноваційності та партнерстві учасників освітнього процесу,технологій  проведення і опрацювання результатів моніторингових досліджень, викладання навчальних дисциплін, управлінської діяльності. Звісно, що така співпраця Центру з вищеназваною установою та іншими суб’єктами, що провадять освітню діяльність, зокрема вищими навчальними закладами, значно підвищує рівень роботи, що безперечно, впливає і на якість навчання учнів, оскільки реалізовується за схемою: консультант – педагог – учень.

       З метою підвищення фахового рівня директором ЦПРПП взято участь у:

 • онлайн-навчанні для працівників ЦПРПП, організованим Івано-Франківським ОІППО  з   питань  організації  інклюзивного   навчання, оцінювання та самооцінювання професійної компетентності педагога, модель здоровозберігаючого середовища в школі (травень 2022р.,);

 • семінарі щодо впровадження дистанційного і змішаного навчання (квітень 2022 р.);

 • семінарі-практикумі для керівників освітніх закладів «Реформування НУШ - нормативно-правове забезпечення» (травень 2022року);

 • вебінарі «Особливості переживання стресу дітьми різного віку: як підтримати і допомогти» (червень 2022 року);

 • вебінарі «Створення освітній програм» (червень 2022 року);

 • обласному вебінарі "Формування медіапростору закладу освіти"(червень 2022р.);

     Управлінням державної служби якості освіти з питань розробки Стратегії розвитку закладів освіти, внутрішньої системи забезпечення якості освіти, інших актуальних питань в напрямку професійного розвитку педагогів (з 8 червня по 27 червня 2022 р.)

        Центр надає послуги 733 педагогічним працівникам 29 закладів загальної середньої освіти та 107 педагогічним працівникам 13 дошкільних закладів.

        Упродовж  2022 року було організовано роботу професійних спільнот педагогічних працівників, які об’єдналися за спільними інтересами за родом їх професійної та фахової  діяльності (наказ ЦПРПП від 15.08.2022 року № 24/01-03 «Про створення  професійних спільнот педагогічних працівників Городенківської міської ради»). Для організації якісної роботи спільнот була проведена діагностика серед педагогічних працівників, яка забезпечила об’єктивну інформацію про потреби в підвищенні фахового і професійного рівня. Водночас враховано пропозиції освітян. З метою формування професійних спільнот навколо спільних цілей, понять та ідей розроблено єдину систему професійних спільнот , організовано інструктивно-методичну нараду з керівниками педагогічних спільнот щодо організовано проведення методичних студій ). А з 23  по 27 серпня 2022 року було проведено методичні студії для педагогічних працівників за участю керівників педагогічних спільнот щодо організованого початку 2022-2023 н. р. Для налагодження подальшої комунікації педагогів створено Viber-спільноти педагогів відповідно до напрямків діяльності та предметів викладання, загальна кількість яких склала 17 груп. Працювали такі педагогічні спільноти:

  • керівників ЗЗСО,
  • директорів  ЗДО,
  • заступників директорів ЗЗСО з навчально-виховної роботи,
  • заступників директорів ЗЗСО з виховної роботи, педагогів-організаторів
  • практичних психологів та соціальних педагогів,
  • учителів початкових  класів,
  • учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури,
  • учителів іноземних мов,
  • учителів історії, правознавства,
  • учителів математики, фізики,
  • учителів хімії та біології,основи здоровя,
  • учителів інформатики,
  • учителів географії,
  • учителів предмету «Захист України», фізичної культури,
  • учителів мистецтва, образотворчого мистецтва, музичного мистецтва,
  • учителів технологій,
  • учителів основ християнської етики

   Одним із напрямів Центру  є організація та проведення консультування педагогічних працівників ЗЗСО і ЗДО з питань:

- планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку;

- розробка локальних документів в освітніх закладах;

- особливості організації освітнього процесу з різними формами здобуття освіти(сімейна форма), у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;

- проведення супервізії;

- створення умов для розвитку професійних компетентностей керівників та заступників ЗЗСО;

- організація освітнього процесу в 5 класах (впровадження Концепції  НУШ).

      Протягом 2022 року Центром здійснювалося консультування педагогів з питань професійного розвитку щодо:

• організації інклюзивного навчання (проведено: наради із заступниками директорів з навчально-виховної роботи «Порядок організації інклюзивного навчання в ЗЗСО у 2022 році », січень, квітень,  за  участю  О. Вінтоник, директора ІРЦ);

• організації дистанційного навчання (проведено: методичний практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО  «Ресурси вчителя під час організації дистанційного навчання»), квітень; майстер-клас для вчителів початкових класів та вчителів інформатики «Використання ІКТ технологій в сучасній школі», березень; інструктивно-методичну нараду для заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО «Організація дистанційного та змішаного навчання»,), жовтень);

• запровадження нового професійного стандарту для педагогів (організовано: інструктивно-методичну нараду з керівниками педагогічних спільнот, заступниками директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО, вересень);

надання фахової допомоги педагогам у період підготовки до атестації, сертифікації;

•  попередження булінгу, насильства в педагогічних та учнівських колективах (консультування з працівниками психологічної служби  щодо впровадження програми «Не смійся з мене», організовано та розроблено план заходів  проведення просвітницького тематичного тижня «Попередження насильства та жорстокої поведінки серед учнів, батьків та педагогів », листопад; участь в роботі семінару-практикуму для заступників директорів ЗЗСО з виховної роботи та педагогів-організаторів з даної проблеми (керівник: І. Дем’янів);

• оформлення локальних документів (проведено: інструктивно - методичну нараду із заступниками директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО «Організація початку 2022/2023 н.р.», вересень, семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО  «Робота з локальними документами», жовтень;

консультування з вчителями географії «Організація методичної роботи з вчителями географії в 2022 році», січень;

семінар-практикум для вчителів мовно-літературної галузі «Особливості оцінювання результатів оцінювання у 5 класі», жовтень;

майстер-клас для вчителів фізичної культури «Впровадження в практику модельної програми «GOOL GAMES», жовтень;

семінар-практикум «Реалізація змісту освітнього напрямку мовлення дитини Базового компоненту дошкільної освіти», лютий;

  практикум для вчителів християнської етики:

- «Великий піст як час підготовлення християнства до свята Воскресіння», березень ;

- «Терновий вінок Ісуса Христа -символ життя людини», квітень;

майстер-клас для вчителів «Духовно-просвітницька діяльність родини Шухевичів» на базі Тишківського ліцею, листопад ;

Не менш важливим напрямом роботи  Центру є психологічна підтримка - створення належного психологічного клімату, вивчення і розв’язання конфліктних ситуацій у педагогічних колективах навчальних закладів, сприяння протидії булінгу в ЗЗСО.

Діяльність психологічної служби в територіальній громаді забезпечується практичними психологами та соціальними педагогами в кількості: 23 практичних психологи та 19 соціальних педагогів.

         Практичні психологи і соціальні педагоги  на належному рівні здійснюють просвітницьку  та профілактичну роботу. Ними успішно реалізуються міжнародні  проекти: «Сходинки до здоров'я» за методикою «рівний - рівному», просвітницька програма «Рівний - рівному», інтегрований курс «Культура життєвого самовизначення», «Школа проти СНІДу», програма виховної  роботи з питань протидії торгівлі дітьми «Особиста  гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», проект «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад», профілактична програма «Не смійся з мене».

З працівниками психологічної служби було проведено навчання з проблем:

 • попередження булінгу, насильства в педагогічних та учнівських колективах (консультування з працівниками психологічної служби  щодо впровадження програми «Не смійся з мене», в рамках Всеукраїнської акції «16 днів без насильства» організовано та розроблено план (з 15листопада по 19 листопада 2022р.);

• надання першої психологічної допомоги всім учасникам освітнього процесу (проведено: консультування з працівниками психологічної служби «Як розмовляти про війну з дітьми», майстер-клас «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій», майстер-клас «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»);

     Здійснюється  координація організації та проведення тематичних тижнів працівниками психологічної служби:

- «Твоє життя-твій вибір», лютий

- «Тиждень психології», квітень

- фестиваль майстер - класів «Арт-терапія в роботі працівників психологічної служби закладів освіти», травень

- «Попередження насильства та жорстокої поведінки серед учнів,батьків та педагогів», листопад ;

- «Формування навичок здорового способу життя», грудень ;

       У працівників психологічної служби налагоджена партнерська взаємодія з громадськими організаціями, правоохоронними органами, з духовенством, соціальними службами.      

       Також здійснювалося  психологічна підтримка педагогічних працівників, ВПО за запитом як в очній формі, так і через телефонні дзвінки, відеозв'язок через мобільні додатки (Viber,Telegram). Психологічне індивідуальне консультування педагогів проводилося із таких проблем: психологічний супровід дитини з ООП (методи роботи психолога із учнями з ООП), тривожність учнів під час освітнього процесу, як правильно говорити з дітьми про COVID – 19,війну. Психологічною підтримкою забезпечені також батьки учнів ЗЗСО. З батьками консультації було проведено із наступних питань: тривожний стан дітей під час адаптація першокласника до школи, дистанційного навчання, військовий час.

      З дати створення КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» успішно функціонує сайт, який забезпечує офіційну інформацію про комунальну установу, оприлюднює бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інформацію з питань професійного розвитку освітян, кращого педагогічного досвіду, нормативних документів про освіту.

    Протягом 2022 року  Центр був учасником інструктивних заходів, які були організовані відділом освіти Городенківської міської ради.

    У 2022-2023 навчальному році Центр професійного розвитку педагогічних працівників  спрямує свою діяльність на:

  • постійний науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних, управлінських та методичних кадрів в умовах Нової української школи;
  • здійснення інформаційно-консультативної  підтримки впровадження НУШ в 5-их класах основної школи;
  • науково-методичний супровід та навчально-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів, які працюють із дітьми з особливими освітніми потребами;
  • посилення координаційної  роботи педагогічних спільнот;
  • урізноманітнення форм роботи з вивчення та впровадження в практику роботи досягнень психолого-педагогічної науки, нових педагогічних технологій;
  • узагальнювати та поширювати інформацію з професійного розвитку педагогічних працівників;
  • посилення національно-патріотичного виховання;
  • просвіта з питань особистої безпеки;
  • психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах війти; поповнювати базу даних програм підвищення кваліфікації через сайт Центру.

« повернутися

Вхід для адміністратора